Pandémia koronavírusu spôsobila, že ľudia začali preferovať bezkontaktné platby, tovary si objednávali online a nechávali si ich doručiť domov.
Na túto situáciu zareagoval známy predajca rýchleho občerstvenia Kentucky Fried Chicken, známy pod skratkou KFC. Firma v čínskom Šanghaji nasadila do prevádzky autonómne vozidlá, v ktorých si zákazníci môžu kúpiť vyprážané kuracie mäso. Inovácia je výsledkom partnerstva čínskeho technologického startupu Neolix a spoločnosti Yum Brands, ktorá vlastní KFC. „Autonómne vozidlá umožňujú zákazníkom objednať si prostredníctvom obrazovky to, čo chcú, a zaplatiť to pomocou QR kódu. Po transakcii sa im otvoria dvere a oni si vezmú svoje jedlo,“ uviedol časopis Interesting Engineering. Vďaka tomu, že celý priestor sníma bezpečnostná kamera, si zákazník vezme len jedlo, za ktoré zaplatil. Ďalšou výhodou je, že samoriadiace autá od Neolixu sa dokážu vďaka svojim radom a senzorom vyhýbať prekážkam na ulici.