facebookinstagramgoogle
office@greenmagazine.sk
GreenMagazine.sk

Tesco ušetrilo milióny vešiakov



Trvalá udržateľnosť je naďalej prioritou Tesca, a to naprieč celým podnikaním reťazca. Platí to tiež v prípade značky odevov F&F, ktorá sa – najviac, ako je to len možné – usiluje o opätovné využívanie plastov.


Jednoduchý systém opätovného vrátenia vešiakov a spolupráca s dodávateľom umožnili Tescu dosiahnuť ďalší úspech v trvalej udržateľnosti. Reťazcu sa podarilo ušetriť viac ako 8,4 milióna plastov s celkovou hmotnosťou vyše 308 ton. Táto súhrnná štatistika platí pre Tesco v Českej republike, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku. Na Slovensku reťazec zachránil vyše 1,5 milióna vešiakov, čo predstavuje 56 ton plastov, ktoré by inak pravdepodobne skončili v odpade. „Nielen nám v Tescu, ale aj našim zákazníkom záleží na ochrane životného prostredia, k čomu neodmysliteľne patrí znižovanie používania nadbytočných plastov. Zabezpečiť udržateľné podnikanie je našou prioritou, preto sme sa už pred dvoma rokmi zaviazali, že do roku 2025 budú všetky produkty vlastnej značky v 100 % recyklovateľných alebo opätovne použiteľných obaloch. Je to opäť jedna z našich malých pomocí, ktorá má veľký význam,“ reagovala manažérka tímu F&F pre strednú Európu Renáta Horáková.

vešiaky.

Reťazec sa dohodol s dodávateľom vešiakov pre rad ich odevov F&F na novom systéme, ktorý zabezpečí ich opätovné použitie. Vďaka systému druhej šance šetrí predajca prírodné zdroje, znižuje množstvo plastového odpadu a uhlíkovú stopu. Vešiaky na odevy sú zvyčajne vyrobené z čierneho plastu, ktorý sa ťažko recykluje, pretože pre infračervené žiarenie používané v triediacich zariadeniach môžu byť nepostrehnuteľné a je veľmi ťažké zmeniť farbu pigmentu. Opätovné použitie vešiakov je pravdepodobne najlepším riešením na zníženie ich vplyvu na životné prostredie. Podľa analýzy TIC, dodávateľa vešiakov na odevy spoločnosti Tesco, opätovným používaním vešiakov sa ušetrí 34 % emisií uhlíka a 86 % vody. Tieto odhady zahŕňajú celý reťazec vrátane procesov zberu a prepravy.

Recyklácia vešiakov je ďalším krokom v úsilí spoločnosti Tesco o zníženie vplyvu plastového odpadu a obalov na životné prostredie. Na jar v roku 2019 spoločnosť Tesco v strednej Európe prijala verejné záväzky s cieľom zvýšiť udržateľnosť svojich výrobkov. Spoločnosť sa zaviazala, že všetky obaly vlastných výrobkov budú do roku 2025 už 100 % recyklovateľné alebo opätovne využiteľné a do roku 2050 bude Tesco uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Doteraz sa Tescu podarilo za jeden a pol roka zo svojich výrobkov odstrániť už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov.

Tip pre zákazníkov

Aj zákazníci Tesca môžu prispieť k ochrane životného prostredia. Stačí, ak vešiaky na oblečenie, ktoré neplánujú používať, nechajú vo vyhradených boxoch pri pokladniach. Následne sú vešiaky posielané do recyklačného centra, kde dochádza k ich čisteniu, triedeniu a k príprave na odoslanie späť do tovární na odevy. Vešiaky tak dostávajú ďalšiu šancu.



Zdroje : foto: Depositphotos
Publikované : 23.7.2021    Autor: Ing. Katarína Dermanová
© 2016 Všetky práva vyhradené GreenMagazine.sk