facebookinstagramgoogle
office@greenmagazine.sk
GreenMagazine.sk

Tchibo = udržateľnosť



Pred 30 rokmi vstúpilo Tchibo na vtedy československý trh a dnes je každému dobre známe nielen svojou kvalitnou kávou, ale tiež spotrebným tovarom vyrábaným v súlade s udržateľnosťou životného prostredia. Tá sa stala neoddeliteľnou súčasťou spoločnosti Tchibo, ktorá na svoje výrobky používa materiály, ako je biobavlna, recyklovaný polyester z PET fliaš a starých rybárskych sietí, drevo zo zodpovedného lesného hospodárstva a ďalšie.


Vyše 42-tisíc pestovateľov kávy z 9 krajín získalo v rámci programu Tchibo Joint Forces!® znalosti a zručnosti dôležité pre zvyšovanie úrody kávy v súlade so zachovaním úrodnosti pôdy a ochranou klímy. Zvýšená úroda kvalitnejšej kávy prináša ľuďom z plantáží viac pracovných príležitostí, vyššie príjmy a lepšie životné podmienky.

Zodpovednosť ako podmienka spolupráce

„Udržateľnosť sa odzrkadľuje aj v celom výrobnom cykle spotrebného tovaru a oblečenia – od návrhu až po recykláciu. Tchibo sa súčasne zaujíma aj o pracovné a životné podmienky ľudí, ktorí doň vstupujú. Zodpovedný prístup je tiež súčasťou dodávateľských zmlúv a podmienok výberových konaní,“ zdôraznila Eva Kotýnková, manažérka komunikácie Tchibo. Sociálnym programom Tchibo „WE“ prešlo už 424 dodávateľov. Výsledkom toho je, že v ázijských továrňach, vyrábajúcich produkty pre Tchibo, sa dodržiavajú bezpečnostné predpisy aj pracovná doba a že robotníci dostanú adekvátnu mzdu. Navyše k tomu ešte 96 % textílií a 34 % výrobkov z dreva a papiera pochádza z udržateľných zdrojov. Spoznáte ich podľa označenia GOTS, OCS, CmiA a FSC®.

Tchibo

Výrobky z PET fliaš aj kávovej usadeniny

V roku 2020 bolo na výrobu textilných výrobkov Tchibo zrecyklovaných viac ako 63 miliónov PET fliaš. Tento recyklovaný plast sa tiež používa na výrobu pomôcok na upratovanie. Odhodené PET fľaše a staré rybárske siete z oceánov pretvára Tchibo s využitím regenerovaného nylonu ECONYL a recyklovaných PET fliaš na športové oblečenie. Na výrobu funkčného textilu používa zmes recyklovaných PET fliaš a kávovej usadeniny, ktorá bráni zápachu. Minimalizovalo sa aj množstvo obalových plastov pre spotrebný tovar a až 97 % z obalov, ktoré sa používajú, je možné recyklovať.

Dôkaz úspechu

„Dôkazom, že Slováci si koncept Tchibo obľúbili a oceňujú jeho snahu o ekologickejší a trvalo udržateľnejší prístup, je skvelé 3. miesto v tohtoročnom prieskume spoločnosti KPMG TOP 50 zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku,“ uzavrela Eva Kotýnková.



Zdroje : archív Tchibo
Publikované : 16.12.2021    Autor: Michaela Hanáková
© 2016 Všetky práva vyhradené GreenMagazine.sk