O tom, či sú elektrické autá skutočne také ekologické, sa vedú v odborných kruhoch búrlivé diskusie. Problémom je nadmerná a neekologická ťažba lítia a kobaltu.
Okrem toho aj energeticky náročná výroba akumulátorov, ich zhodnocovanie a kompletná uhlíková stopa, ktorú auto vytvára. Kritikom elektrickej mobility dáva za pravdu aj najnovší výskum technickej univerzity v Delfte, ktorý uverejnil holandský denník Het Belang van Limburg. Holandsko pritom patrí ku krajinám, kde sú elektrické autá mimoriadne populárne. Nové zistenia vedcov však poukazujú na fakt, že elektromobily sú vďaka svojej batérii ťažšie ako autá so spaľovacím motorom.
Z toho dôvodu oveľa rýchlejšie ničia asfalt na vozovke. Holandský denník v reportáži pripomenul, že nový Peugeot 208 je v elektrickej verzii e-208 približne o 300 kilogramov ťažší ako jeho benzínová verzia. Pritom z miesta výrazne lepšie akceleruje, a tak musí vozovka, najmä na križovatkách, znášať oveľa väčšiu záťaž. Problémom sú tiež pevné častice a prach, ktoré sa pri jazde produkujú do ovzdušia. „Emisie výfukových plynov sú pri elektrických vozidlách nulové, ale vďaka vyššej hmotnosti rýchlejšie opotrebujú povrch vozovky, svoje vlastné brzdy a pneumatiky. Keď to spočítame, zdá sa, že elektrický automobil produkuje do ovzdušia sotva menej tuhých znečisťujúcich látok ako benzínové alebo naftové auto,“ napísal belgický magazín PNWS.be.