Dajte si dokopy ikonický model a najnovšie technológie. Výsledkom je auto šetrné k životnému prostrediu, ktoré si získa množstvo fanúšikov aj tým, že nadväzuje na svoju bohatú históriu.
Automobilka Opel sa rozhodla po polstoročí oživiť model kupé s názvom Manta. Do retro vyzerajúceho vozidla s modernými líniami vložili nové technológie v podobe elektrického pohonu. Legendárny model Opel Manta začali vyrábať pred viac ako päťdesiatimi rokmi. Jeho srdcom v najvýkonnejšej verzii bol vtedy štvorvalcový spaľovací motor s výkonom 108 kW, čiže 147 koní. Nový prototyp však emisie netvorí, pretože inžinieri nemeckej automobilky do karosérie vložili elektromotor. Vďaka tomu uzrelo svetlo sveta auto s názvom Opel Manta GSe ElektroMOD. Označenie MOD v prívlastku štýlového krásavca odkazuje na jeho technické modifikácie a hlavne na udržateľný životný štýl. „Manta GSe pôsobivo demonštruje nadšenie, s akým staviame automobily v spoločnosti Opel. Spája našu veľkú tradíciu s dnešným záväzkom k mobilite bez emisií pre udržateľnú budúcnosť,“ reagoval pred médiami pri predstavovaní vozidla výkonný riaditeľ spoločnosti Opel Michael Lohscheller.
Elektromotor tohto kupé je spriahnutý so štvorstupňovou prevodovkou, takže vodič môže rýchlosti preraďovať tak, ako v bežnom aute. Ďalšou možnosťou je zaradiť štvrtý rýchlostný stupeň a jazdiť ako s automatom. Rovnako ako v prípade jeho viac ako päťdesiatročného predchodcu, aj teraz je výkon elektromotora prenášaný na zadné kolesá. Poháňa ho lítiovo-iónová batéria s kapacitou 31 kWh, ktorá na jedno nabitie zvládne prejsť vzdialenosť okolo 200 kilometrov. Na plný výkon sa športiak z domáckej zásuvky nabije za štyri hodiny.
Retro dizajn zaujal verejnosť
Prednú masku Pixel-Vizor si elektromobil prepožičal z nových modelov značky Opel, ako sú Mokka alebo Crossland. Predná maska zároveň funguje ako displej, prostredníctvom ktorého môže auto komunikovať s okolím. Naprieč celou prednou časťou je nápis: „Moje nemecké srdce je ELEKTRifikované“ a: „Som na nulovej e-misii“. Po tomto oznámení auto zobrazí siluetu lúča Manta, ktorý kĺže po celej maske. Interiér odkazuje svojím výzorom hlavne na svojho predchodcu. Lenže pod retro vzhľadom sa ukrýva množstvo novej a funkčnej techniky. Na prístrojovej doske má vodič k dispozícii široký Opel Pure Panel a dve integrované širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12 a 10 palcov. Tie poskytujú pasažierom najdôležitejšie informácie o vozidle, ako je napríklad dojazd či stav nabitia akumulátora.
Treba podotknúť, že v prípade Manty GSe ElektroMOD ide zatiaľ len o prototyp, ktorým chce automobilka ukazovať napredovanie svojich nových technológií. Avšak vzhľadom na záujem, ktorý toto športové vozidlo vzbudilo u automobilovej verejnosti, výrobca nevylúčil, že by sa model mohol dostať aj do malej sériovej výroby.